W grudniu karp staje się królem polskich stołów i…pułapką dla nieuważnych kupujących. Wśród pachnących świętami alejek sklepowych i licznych promocji, w ferworze zakupów tracimy czujność. To może sprawić, że wybierzemy rybę, która zamiast trafić do nas w myśl zasady „ze stawu na talerz” pokonała tysiące kilometrów. Organizacja Producentów Polski Karp wskazuje, na co powinniśmy zwrócić uwagę, by mieć pewność, że kupujemy rybę wyhodowaną w lokalnych gospodarstwach rybackich.
Etykieta mówi więcej niż mogłoby się wydawać
Konsumenci, którzy chcą mieć pewność, że kupują rybę pochodzącą z polskich hodowli, powinni szukać na etykietach produktu certyfikatu „Produkt Polski”, informacji „wyhodowano w Polsce” lub logotypu naszej organizacji. Karpie lub produkty z niego, które mają logotyp Organizacji Producentów Polski Karp pochodzą z polskich, lokalnych rybackich gospodarstw. Wybierając taką rybę zyskujemy pewność, że to produkt zrównoważonej akwakultury, objętej ścisłymi regulacjami i kontrolą weterynaryjną.
– tłumaczy Dawid Tarasiewicz, Prezes Organizacji Producentów Polski Karp
Uważaj na re-fresh!
Kupując karpia pochodzącego z polskich gospodarstw rybackich, mamy do czynienia z rybą „ultrafresh”, która trafia na do nas w myśl zasady „ze stawu na talerz”. Dzięki lokalnemu pochodzeniu, nie pokonuje tysięcy kilometrów - jak ryby importowane - by dotrzeć do punktów sprzedaży. W swojej ofercie mamy również produkty głęboko mrożone, ale karpie zostają zamrożone od razu po połowie i porcjowaniu, co oznacza, że zachowują swoją świeżość oraz walory odżywcze, a konsumenci rozmrażają je dopiero w swoich domach.
– mówi Dawid Tarasiewicz
Ponadto, polskiego karpia możemy nabyć nie tylko w sklepach, ale też bezpośrednio w gospodarstwach rybackich. W naszej organizacji jest ich obecnie ponad 80 – lokalizacje można sprawdzić na naszej stronie: https://polskikarp.com/nasze-gospodarstwa. Warto zweryfikować, czy tuż obok nas, w sąsiedniej miejscowości, nie znajduje się takie gospodarstwo karpiowe.
– dodaje Dawid Tarasiewicz
![14_KARP_POLSKI_xmass_25_WYBRANY[30]-kopia.JPG](https://prowly-prod.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5107/assets/801005/large-17b3cb6d60ba9c3d95b7af73fc127467.jpg)
Dobrostan w praktyce, nie na papierze
Świeżość – zobaczysz ją i poczujesz
Świeżo i odpowiedzialnie, czyli jak kupować bez marnowania
O kampanii Karp – Zdrowy z Natury
Kampania Karp – Zdrowy z Natury to kontynuacja rozpoczętych w 2020 roku działań edukacyjno-promocyjnych, których celem jest budowanie świadomości społeczeństwa na temat zrównoważonej akwakultury i jej produktów – karpi. Kampanię realizuje Polski Karp Sp. z o.o. - Organizacja producentów, zrzeszająca obecnie blisko 80 gospodarstw rybackich w całej Polsce. Kampania współfinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027. #FunduszeUE #FunduszeEuropejskiedlaRybactwa #rybactwo #EFMRA
Więcej informacji o projekcie na stronie: https://polskikarp.com/

