Grillowanie to bez wątpienia wiosenno-letni narodowy sport Polaków, w którym jesteśmy absolutnymi mistrzami! I nic dziwnego, że korzystamy z plenerowego biesiadowania, bo to najlepszy moment na to, by skorzystać z produktów sezonowych i wrzucić na ruszt ulubione przysmaki. Jakie miejsce w grillowym menu Polaków zajmują ryby? Sprawdził to Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International, w ramach kampanii „Karp – Zdrowy Natury”.
Grillowe postawy Polaków
Dlaczego warto wrzucić na ruszt karpia?
A co z kulinarnymi walorami?
Karpie nie muszą być mrożone, nie muszą przebyć tysięcy kilometrów, by trafić na nasze stoły, ponieważ dorastają tuż obok nas w lokalnych, rodzinnych gospodarstwach. Samą rybę możemy dostać w wygodnej dla nas formie, np.: rybę patroszoną, tuszki, płaty, dzwonko, filety – schłodzone, luzem lub zapakowane filety nacinane. Dzięki tak wielu możliwościom, możemy wybrać tę formę, która najbardziej odpowie naszym potrawom! I nie bójmy się eksperymentować z karpiem w kuchni, ponieważ to ryba idealna do nieoczywistych - grillowych - połączeń!
– powiedział Paweł Wielgosz, Prezes Organizacji Producentów – Polski Karp.
Przepisy na karpia w różnych odsłonach znajdują się na stronie: https://polskikarp.com/przepisy/
Więcej informacji o karpiu znajduje się na stronie: www.polskikarp.eu.
Dodatkowe pytania prosimy kierować na adres: biuro@polskikarp.eu
***
O kampanii Karp – Zdrowy z Natury
Kampania Karp – Zdrowy z Natury to kontynuacja rozpoczętych w 2020 roku działań edukacyjno-promocyjnych, których celem jest budowanie świadomości społeczeństwa na temat zrównoważonej akwakultury i jej produktów – karpi. Kampanię realizuje Polski Karp Sp. z o.o. - Organizacja producentów, zrzeszająca obecnie około 80 gospodarstw rybackich w całej Polsce. Kampania współfinansowana jest z Programu Operacyjnego "Rybactwo i Morze". Więcej informacji o projekcie na stronie: https://polskikarp.com/.