Najnowsze dane kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”
Ponad połowa Polaków (54%) dostrzega, że codzienne wybory żywieniowe wpływają na kondycję planety. Najnowsze badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”, którą realizuje Polska Izba Żywności Ekologicznej, wskazuje na znajomość ekologicznych trendów w odżywianiu, takich jak dieta zrównoważona czy przyjazna klimatowi. Jedna trzecia respondentów deklaruje otwartość na kulinarne rozwiązania dobre dla środowiska, a co piąty badany – gotowość do wprowadzenia ich do codziennego jadłospisu. Wyniki te podkreślają potrzebę dalszej edukacji oraz działań ułatwiających konsumentom zastosowanie wiedzy o żywności ekologicznej w codziennych wyborach.
Świadomość klimatyczna na talerzu
Znajomość dietetycznych nowinek w fazie kiełkowania
Chęć wypróbowania – dlaczego nie?
Dokąd zmierza nasza dieta
Coraz więcej osób rozumie, że to, co nakładamy na talerze, ma wpływ na klimat i środowisko. Nasza kampania pokazuje, że wybór certyfikowanej żywności ekologicznej – oznaczonej symbolem Euroliścia – to krok, który każdy z nas może zrobić dla planety.
– mówi dr inż. Urszula Sołtysiak, rzecznik Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
***
Informacja o badaniu:
Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej w maju 2025 roku techniką CAWI. W badaniu udział wzięło 811 Polek i Polaków powyżej 18. roku życia. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz klasę wielkości miejscowości. Celem badania było poznanie opinii konsumentów na temat trendów dotyczących żywności ekologicznej.
Informacja o kampanii:
„Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2” to kampania edukacyjna, realizowana przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej, której celem jest budowanie świadomości społeczeństwa w zakresie żywności ekologicznej, rozpoznawalności unijnego systemu rolnictwa ekologicznego, a także promocja certyfikowanej żywności ekologicznej. Działania realizowane w ramach projektu mają za zadanie pokazanie konsumentom, jak żywność certyfikowana wpływa na nas i środowisko oraz jak w prosty sposób możemy przestawić się na eko, dokonując codziennych wyborów. Więcej informacji o kampanii znajduje się na platformie: www.przestawsienaeko.eu, będącej kompendium ekowiedzy. Kampania sfinansowana ze środków UE.
1: Szymańska K., Rentowność rynku żywności ekologicznej, Rocznik Naukowy Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Ciechanowie, 2011 r., ss. 57-68 (2 pkt).

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub KOWR. Unia Europejska ani organ przyznający dotację nie ponoszą za nie odpowiedzialności.