Przełomowe momenty w życiu, takie jak narodziny dziecka, 40. urodziny, przeprowadzka czy problemy zdrowotne, często skłaniają do refleksji nad stylem życia. Nierzadko właśnie wtedy postanawiamy zmienić swoje nawyki żywieniowe. Wyniki badania SW Research zrealizowanego w ramach kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2” pokazują, że zainteresowanie produktami bio rośnie wraz ze świadomością, że możemy zrewidować podejście do odżywiania – swoje i bliskich, z korzyścią dla środowiska.
Wiedza i gotowość do zmiany motywują do zakupu ekożywności
Zmieniamy się nie tylko dla siebie
Polacy doceniają jakość i naturalność produktów ekologicznych
Ekologiczne zakupy a zmiana nawyków
***
Informacja o badaniu:
Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej w listopadzie 2024 roku techniką CAWI. W badaniu udział wzięło 800 Polek i Polaków powyżej 18. roku życia. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz klasę wielkości miejscowości. Celem badania było poznanie poglądów Polaków na temat żywności ekologicznej oraz nawyków żywieniowych.
Informacja o kampanii:
„Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2” to kampania edukacyjna, realizowana przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej, której celem jest budowanie świadomości społeczeństwa w zakresie żywności ekologicznej, rozpoznawalności dla unijnego systemu jakości rolnictwa ekologicznego, a także promocja żywności certyfikowanej. Działania realizowane w ramach projektu mają za zadanie pokazanie konsumentom, jak żywność certyfikowana wpływa na nas i środowisko oraz jak w prosty sposób możemy przestawić się na eko, dokonując codziennych wyborów. Więcej informacji o kampanii znajduje się na platformie: www.przestawsienaeko.eu, będącej kompendium ekowiedzy. Kampania sfinansowana ze środków UE.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub KOWR. Unia Europejska ani organ przyznający dotację nie ponoszą za nie odpowiedzialności.