„JEMY EKO” to tytuł kampanii realizowanej dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIZE), która wystartuje już za miesiąc. PIZE powierzyła działania agencji M&CC, wybranej w drodze konkursu.
Celem kampanii jest promowanie zrównoważonej produkcji, dystrybucji i konsumpcji żywności ekologicznej. Jednym z głównych zadań jest edukacja konsumentów na temat certyfikacji „zielonym liściem” oraz walorów smakowych i zdrowotnych produktów pochodzących z certyfikowanych upraw i hodowli ekologicznych.
Wbrew pozorom powszechna świadomość o tym, co jest „eko” a co nie, jest wciąż niewystarczająca. Konsumentom brakuje racjonalnych i emocjonalnych argumentów, aby wybierać certyfikowane produkty ekologiczne, droższe niż tradycyjna żywność. Potencjał polskiego rynku jest duży, potrzebna jest jednak solidna edukacja konsumentów. Ta kampania będzie pierwszym krokiem w tym kierunku realizowanym na rzecz całej branży - mówi Elżbieta Radzka - Ferenc, Partner Zarządzający M&CC.
Działania, zaplanowane na kilka miesięcy, obejmą przede wszystkim media społecznościowe, współpracę z influencerami, content marketing oraz media relations. Poprowadzi je zespół Sylwii Samborskiej, Group Account Managera. Dla M&CC jest to kolejna kampania w portfolio, wzmacniająca kompetencje agencji w sektorze rolno-spożywczym. W tym roku agencja kończy po 6 latach finansowaną ze środków UE kampanię „Pokochaj olej rzepakowy”, realizowała też trzy inne wieloletnie programy kategorialne z funduszy unijnych: „Mam kota na punkcie mleka”, „Życie miodem słodzone”, „Wołowina QMP”. Od 15 lat M&CC pracuje dla branży piwowarskiej.
Kampania „JEMY EKO” jest finansowana przecz członków Polskiej Izby Żywności Ekologicznej oraz ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”