Agencja M&CC rozpoczęła pracę na rzecz Fundacji Żywność, Aktywność Fizyczna i Zdrowie. Celem działań jest promocja kawy, jako kategorii. Kontrakt obowiązuje do końca 2021 roku.
Choć zdecydowana większość Polaków kocha kawę i deklaruje, że pije ją regularnie (80 proc.), średnie, dzienne spożycie kawy wynosi 2 filiżanki. W porównaniu do innych krajów europejskich to niewiele. Niemcy piją jej o 60 proc. więcej, a Szwedzi aż o ponad 100 proc. więcej.
Na przeszkodzie w zwiększeniu konsumpcji kawy w Polsce stoją liczne mity, które narosły wokół jej spożycia. Głównym celem działań jest zmiana sposobu postrzegania kawy – w oparciu o dane naukowe. Motywem przewodnim prowadzonych aktywności będzie hasło „Od 3 do 5 filiżanek kawy dziennie. Codziennie. Dla zdrowia.”
Niezwykle cieszy nas fakt, że pod skrzydła agencji trafił kolejny klient, dla którego prowadzone są działania informacyjne i edukacyjne na rzecz całej kategorii. Rozumienie różnorodnych potrzeb branż z sektora spożywczego z pewnością jest naszą mocną stroną. Cieszymy się, że dotychczasowe doświadczenia będziemy mogli wykorzystać w pracy na rzecz promocji kawy w Polsce – mówi Sylwia Samborska, client service director.
W 2021 roku kampania obejmie przede wszystkim działania digitalowe, w tym kampanię natywną na portalach horyzontalnych, content marketing, SEM i SEO, social media i public relations. Pracę agencji wspierać będzie naukowa Rada Ekspertów. Projekt został pozyskany w drodze konkursu. Zespołem odpowiedzialnym za realizację kampanii kawy kieruje Agnieszka Oryszczyn, account manager. Postępy kampanii będzie można śledzić na stronie Kawa i Zdrowie.