Marketing & Communications Consultants, Shulz i Polymus dla kampanii na temat prezbiopii
Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna CZAS NA WZROK 40+, mająca zachęcać osoby po 40. roku życia do regularnego badania wzroku, a także propagować wiedzę na temat prezbiopii i metod jej korekcji. To największa zasięgowo akcja informacyjna na temat wzroku, spośród obecnie prowadzonych, obejmuje 1800 salonów optycznych w całej Polsce. Jej inicjatorem jest Grupa Essilor, producent soczewek progresywnych.
Trzon kampanii CZAS NA WZROK 40+ stanowi cykl badań wzroku dla osób po 40. roku życia. Badania wykonują specjaliści optometryści oraz okuliści w partnerskich salonach optycznych w całym kraju. Obecnie w akcji bierze udział 1800 placówek tego typu. Ich aktualną listę znaleźć można w wyszukiwarce na kampanijnej stronie www.czasnawzrok.pl.
Organizatorzy kampanii CZAS NA WZROK 40+ liczą, że uda im się zaszczepić polskim czterdziestolatkom nawyk badania wzroku raz na rok. Jak pokazują statystyki, niemal 100 proc. Polaków po 40. roku życia doświadcza wyraźnego pogorszenia widzenia. Prawie każdy z nich miewa problemy z widzeniem z bliska (rozmazujący się tekst lub obraz), akomodacją oka, widzeniemw niepełnym oświetleniu. Objawy te wskazują na prezbiopię - przypadłość będącą efektem naturalnych zmian układu wzrokowego, zachodzących z wiekiem. Pomimo że powszechna, prezbiopia jest wciąż słabo znana i choć można żyć z nią komfortowo dzięki okularom progresywnym, jedynie 13 proc. wszystkich okularników w grupie 40+ po takie okulary sięga.
Uczestnicy kampanii CZAS NA WZROK 40+ oprócz badań mogą skorzystać z wiedzy na temat prezbiopii, zgromadzonej w serwisie czasnawzrok.pl, a także skonsultować się ze specjalistami dyżurującymi pod numerem infolinii 662 902 000. Aktywności w ramach kampanii obejmują też działania online (media społecznościowe, blogosfera, kampania reklamowa), reklamę telewizyjną, prasową i radiową oraz działania komunikacyjne do mediów informacyjnych, poradnikowych i specjalistycznych.
Kampanię wspierają ambasadorzy - okularnicy 40+, m.in. Marzena Rogalska, Danuta Stenka, Artur Żmijewski oraz autorzy popularnych blogów.
Za działania ATL i digital kampanii odpowiada krakowska agencja Schulz zaś za komunikację w salonach optycznych – agencja Polymus. Działania PR w ramach kampanii, w tym współpracę z blogosferą powierzono agencji Marketing & Communications Consultants.