Rozmazany tekst w gazecie, słaba akomodacja oka, gorsze widzenie po zmroku – to codzienność wszystkich, których dosięgła już prezbiopia. Prezbiopia jest efektem naturalnych zmian układu wzrokowego zachodzących z wiekiem. Dotyczy każdego po 40. roku życia i objawia się trudnościami z wyraźnym widzeniem z bliska, szczególnie przy słabym oświetleniu. Choć łatwa do skorygowania, mało kto z osób nią dotkniętych sięga po pomoc specjalisty. Ten stan rzeczy ma zmienić kampania CZAS NA WZROK 40+, zainaugurowana 19 lutego w Warszawie.
Okularnicy po czterdziestce
Powszechny problem, niska świadomość
Teraz czas na wzrok
Mając 40 i więcej lat powinniśmy wyrobić sobie nawyk badania wzroku co rok. Badania pokazują, że robimy to znacznie rzadziej lub nawet wcale, a tymczasem, gdy dotyka nas prezbiopia, tylko regularna kontrola wzroku
u optometrysty i noszenie odpowiednich okularów zagwarantują nam zachowanie dawnego komfortu życia
Mirosław Nowak, przedstawiciel organizatora kampanii, Grupy Essilor