Rozbudowa i modernizacja CH Solaris oraz jego huczne otwarcie pod hasłem Wschód Słońca o Zachodzie zostały wyróżnione srebrną nagrodą podczas XI edycji branżowego konkursu PRCH Retail Awards. Projekt jest efektem unikalnej współpracy CH Solaris z Miastem Opole.
Od 2010 r. jury złożone z ekspertów zgromadzonych wokół Polskiej Rady Centrów Handlowych wybiera najlepsze projekty zrealizowane w danym roku przez branżę handlową. Galeria Solaris otrzymała nagrody w kategoriach Przebudowa / Rozbudowa / Modernizacja Obiektu Handlowego oraz Kampania Otwarcia / Przebudowy / Rozbudowy / Modernizacji Obiektu Handlowego.
Spektakularna modernizacja…
Zakończona w maju 2019 r. rozbudowa galerii to trwający 1,5 roku projekt w ramach innowacyjnego Partnerstwa Publiczno-Prywatnego z Miastem Opole. W wyniku modernizacji, lokalni mieszkańcy uzyskali dodatkową rozrywkę - fitness club i bawialnię dla dzieci oraz bogatą ofertę gastronomiczną, której przed rozbudową brakowało. Przebudowany został Plac Kopernika, na którym pojawiły się nowe siedziska i nowoczesna fontanna. Jego teren obsadzono platanowcami. Obecnie plac pełni nową funkcję rozrywkowo-rekreacyjną, jest miejscem spotkań oraz kluczową strefą w mieście dla organizacji imprez kulturalno-rozrywkowych. Pod jego powierzchnią znajduje się dwupoziomowy parking, tak niezbędny w sercu miasta. Fasada galerii, zaprojektowana jako estetyczne uzupełnienie lokalnego układu urbanistycznego, stanowi pierzeję placu i jest jego nieodłącznym elementem.
– Podczas oceny rozbudowy i modernizacji CH Solaris, jury przekazało duże uznanie dla nowej architektury wnętrz. Zwróciło uwagę na znaczną rozbudowę strefy food court, imponujące wyniki finansowe po przebudowie oraz udane repozycjonowanie centrum – mówi Aleksandra Mastalerz, Regional Marketing Manager NEPI Rockcastle. – Dla nas najcenniejszym aspektem projektu była wyjątkowa współpraca z Miastem Opole i Panem Prezydentem Arkadiuszem Wiśniewskim. W ramach projektu PPP, rozbudowę Solarisa połączyliśmy z modernizacją i przebudową Placu Kopernika i wiodących do niego ulic. Przedstawiciele urzędu żywo uczestniczyli w całym procesie, odbyło się mnóstwo narad w kwestiach projektowych i proceduralnych, organizowaliśmy wspólne konferencje prasowe. Serdecznie dziękujemy za zaufanie i partnerską współpracę. Obopólne starania doprowadziły do oczekiwanego efektu, na który wszyscy czekali od lat - centrum miasta zyskało w końcu obiekt godny swojej lokalizacji! – opowiada Aleksandra Mastalerz.
…oraz widowiskowe otwarcie
Półtoraroczną rozbudowę zakończyła dwuetapowa kampania otwarcia, której pierwszym elementem był całodniowy event Przedsmak na początku maja 2019. W tym dniu zaprezentowano nowych najemców oraz świeżą identyfikację wizualną galerii. W pięciu strefach – smaku, sportu, fashion, beauty i dla dzieci – zbudowanych w przestrzeni centrum przedstawiono nowe funkcjonalności galerii, wydarzeniu towarzyszyły warsztaty, konkursy, pokazy i promocje.
Uroczyste czerwcowe otwarcie CH Solaris pod hasłem Wschód Słońca o Zachodzie do samego końca było okryte tajemnicą. Niepowtarzalne, multidyscyplinarne show — połączenie muzyki na żywo, form tanecznych przygotowanych przez zawodowych tancerzy, feerii świateł i multimediów opracowanych przez VJ oraz mistrzów efektów specjalnych, oraz wokali — zilustrowało i dopełniło przekaz wyjątkowej historii wyreżyserowanej specjalnie dla Solarisa! Widowisko opowiadało o podróży dwóch przyjaciółek przez siedem krain w poszukiwaniu szczęścia. Aby zdobyć klucz, musiały odszukać i odczytać ukrytą nazwę każdej z krain, kolejno: Styl, Odpoczynek, Luksus, Atrakcje, Radość, Innowacyjność i Szczęście. W finale pierwsze litery nazw krain połączyły się w słowo SOLARIS, który okazał się poszukiwaną krainą szczęścia! Wydarzenie było olbrzymim sukcesem frekwencyjnym. Za koncept i realizację całej kampanii odpowiadały agencja reklamowa Emblemat.com oraz agencja eventowa MAKATA.
- Autorski i oryginalny pomysł projektu Wschód Słońca o Zachodzie został przez jury uznany za największy atut tej kampanii. Doceniono także świetną realizację, szeroki wachlarz działań i ciekawą strategię komunikacji wizualnej – mówi Zuzanna Steć, Communication Specialist w PRCH. – To srebro jest tym cenniejsze, że w kategorii Kampania Otwarcia nie przyznano złotej nagrody. Oba wyróżnienia są dla nas niezwykłym motywatorem do dalszej pracy, by jeszcze lepiej spełniać oczekiwania naszych klientów i pogłębiać współpracę z lokalnymi mieszkańcami – dodaje Aleksandra Mastalerz.
Srebrne nagrody w PRCH Retail Awards to już kolejne wyróżnienie dla projektu rozbudowy CH Solaris – w lutym 2020 obiekt otrzymał nagrodę w kategorii Rozbudowa Roku podczas 12. edycji konkursu CEE Retail Estate Awards. Wyróżnienie przyznano za innowacyjność, wkład w rozwój rynku nieruchomości handlowych oraz sukces komercyjny wprowadzonych innowacji.