Właśnie wystartował #TestwzrokuChallenge! To charytatywne wyzwanie, któremu przyświeca jeden cel: pomoc dzieciom z SOS Wiosek Dziecięcych i rodzin zastępczych. Za każde 100 testów organizator przekaże 1 parę okularów korekcyjnych potrzebującym dzieciom.
Społeczna izolacja wywołana pandemią, dała się we znaki wszystkim. Nie oszczędziła także naszego wzroku. Zdalna praca i edukacja, godziny spędzane przy komputerze, nieprawidłowa postawa, złe oświetlenie, mała ilość naturalnego światła, brak aktywności na świeżym powietrzu – to wszystko mocno nadwyrężyło nasze oczy. Specjaliści zalecają, aby badać wzrok raz w roku. W warunkach pandemii powinniśmy o tym szczególnie pamiętać.
Wszystkie problemy ze wzrokiem, które dotknęły dorosłych, nie ominęły także najmłodszych. A należy pamiętać, że wady wzroku rozwijają się najczęściej właśnie w wieku szkolnym. Pogorszenie wzroku boleśnie odczuły zwłaszcza te dzieci, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej i są pod opieką takich organizacji jak SOS Wioski Dziecięce. I to właśnie z myślą o nich powstało wyzwanie #TestWzrokuChallenge.
Wyzwanie organizowane jest przez Grupę Essilor (Essilor Polonia, JZO i JAI KUDO) w ramach kampanii edukacyjnej „Czas na wzrok”. W 2018 i 2019 roku firma zorganizowała 2 biegi charytatywne, dzięki którym niemal 3 000 par okularów trafiło do potrzebujących dzieci. W tym roku – w związku z sytuacją epidemiczną - akcja przeniosła się do świata wirtualnego w formie charytatywnego wyzwania - #TestWzrokuChallenge.
Mechanizm jest prosty. My - sprawdzamy swój wzrok, a Grupa Essilor – przekazuje okulary dzieciom z SOS Wiosek Dziecięcych i rodzin zastępczych.
Jak działa #TestWzrokuChallenge?
- Wchodzimy na stronę www.czasnawzrok.pl
- Robimy krótki, bezpłatny test swojego wzroku
- Następnie udostępniamy test w swoich social mediach, oznaczamy znajomych / firmy i zapraszamy ich do wzięcia udziału w wyzwaniu
- Pamiętajmy o hasztagu #TestWzrokuChallenge!
Postępy wyzwania można śledzić na stronie internetowej kampanii „Czas na wzrok”: www.czasnawzrok.pl. Licznik pokazuje w czasie rzeczywistym liczbę wykonanych testów. Wyzwanie potrwa aż do Światowego Dnia Wzroku, czyli do 8 października. Wtedy też odbędzie się wielki finał, w czasie którego ogłoszone zostanie podsumowanie akcji, a organizator przekaże symboliczny voucher na okulary SOS Wioskom Dziecięcym oraz innym organizacjom, opiekującym się dziećmi w trudnej sytuacji życiowej.
Charytatywne wyzwanie wspierają także gwiazdy i influncerzy. Do wzięcia udziału w #TestWzrokuChallanege zaprasza m.in. Danuta Stenka oraz Beata Sadowska.
#TestWzrokuChallenge to świetna okazja, aby zrobić coś dobrego dla siebie, czyniąc dobro jednocześnie dla innych. Pomóżmy dzieciom zobaczyć lepszą przyszłość!