Aż 90 procent Polaków w wieku 18-65 ma różne problemy ze wzrokiem i oczami, a ponad 60 procent ma zdiagnozowaną wadę wzroku – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research w ramach kampanii „Czas na wzrok”. Jednocześnie, tylko co 2. osoba bada wzrok regularnie – raz w roku. Ten stan rzeczy chcą zmienić organizatorzy kampanii „Czas na wzrok”. Właśnie startuje III edycja akcji.
Alarmujące dane
* Źródło danych: „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.
„Epidemia” krótkowzroczności wśród młodych
* Źródło danych: „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.
Są to klasyczne problemy państw wysokorozwiniętych – w Polsce dotykają już ludzi z każdego pokolenia. Praca przed monitorem komputera, wielogodzinne korzystanie ze smartfonu i tabletu, praca w klimatyzowanych pomieszczeniach, niska jakość snu i nieodpowiednia dieta – to wszystko wpływa na nasz wzrok i powoduje, że w coraz młodszym wieku dokuczają nam różne problemy. Pomimo tych problemów tylko 38 procent młodych dorosłych bada wzrok raz w roku, a 33 procent – raz na 2-3 lata. A zalecenie są jasne – jeśli jesteśmy narażeni na długotrwałe oddziaływanie światła niebiesko-fioletowego, czyli tego emitowanego przez m.in. monitory w laptopach czy smartfonach – musimy kontrolować wzrok raz w roku.
tłumaczy Sylwia Szarkiewicz, optometrysta, ekspertka kampanii „Czas na wzrok”
Prezbiopia, czyli dolegliwość osób 40+
* Źródło danych: „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.
Problemy ze wzrokiem u dzieci
* Źródło danych: „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.
„Badaj wzrok, raz na rok!” – główne zadanie III edycji kampanii „Czas na wzrok”
- I i II edycja kampanii „Czas na wzrok” była skierowana do osób 40+ i koncentrowała się na problemie prezbiopii. Nasze działania spotkały się z tak dobrym przyjęciem, że postanowiliśmy nie tylko kontynuować naszą akcję, ale również rozszerzyć jej formułę. W 2020 roku naszym najważniejszym celem jest promocja regularnych badań wzroku. Chcemy, aby każdy Polak zaczął kontrolować ostrość wzroku raz w roku
Adam Mamok, Prezes Grupy Essilor, organizator kampanii „Czas na wzrok”
* Źródło danych: „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.