#MamKontrolę – pod takim hasłem ruszyła kampania społeczno-edukacyjna skierowana do mieszkańców stolicy. Jej celem jest zwiększenie wiedzy i świadomości na temat skutków nadużywania alkoholu oraz dostarczenie informacji gdzie i jakiego rodzaju pomoc mogą uzyskać osoby zagrożone lub dotknięte problemem uzależnienia od niego. Projekt realizuje Fundacja Zwalcz Nudę. Jest on współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa.
O alkoholu bez wstydu i tabu
Ideą kampanii jest przełamanie wstydu i społecznego tabu w mówieniu o alkoholu oraz o obawach z nim związanych. Zadaniem programu jest również walczenie ze zjawiskiem negacji, wyparcia i zaprzeczenia, że problem z alkoholem może dotyczyć mnie lub kogoś z bliskiego otoczenia.
Myśl przewodnia działań zawiera się w haśle #MamKontrolę, to znaczy wiem ile piję. Wiem, kiedy moje picie staje się niebezpieczne i ryzykowne. Wiem, kiedy powinno się zareagować. Wiem, gdzie zwrócić się po pomoc.
Problem, który może dotknąć każdego
Ze wskazań ekspertów wynika, że problem z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu może dotknąć każdego. Niewiele osób jednak wie z kim porozmawiać w sytuacji, w której czuje, że spożywanie alkoholu wymyka się spod kontroli. Granica pomiędzy dobrą zabawą a piciem ryzykownym czy szkodliwym bywa cienka. Warto mieć jej świadomość i umieć łatwo znaleźć pomoc, gdy jest potrzebna.
Kampania będzie realizowana do grudnia 2020 r. przy użyciu lokalnych mediów, spotkań, audycji edukacyjnych i działań bezpośrednich na Bulwarach Wiślanych. Uruchomiona również została strona internetowa kampanii – www.mamkontrole.waw.pl, skupiająca wiedzę na temat alkoholu, skutków jego spożywania i ryzyka uzależnienia oraz porady ekspertów. Kampania jest skierowana do mieszkańców stolicy, głównie osób w wieku 25 – 50 lat z wykształceniem co najmniej średnim.
Więcej informacji na stronie www.mamkontrole.waw.pl