Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie i Polska Agencja Inwestycji i Handlu prezentują znak promujący polskie marki piwa: „Proudly made in Poland”. Browary będą wyróżniać nim piwo wysyłane i sprzedawane zagranicą. Obecnie polskie piwo trafia do ponad 80 krajów świata. Znak ma podkreślać najwyższą jakość piwa warzonego w naszym kraju.
Pierwsze browary
Mamy powód do dumy. Piwo z polskich browarów to produkt najwyższej jakości - uwarzony z doskonałych polskich składników, czerpiący z wiedzy i doświadczenia wielu pokoleń naszych piwowarów.
Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny ZPPP Browary Polski
Projekt „Proudly made in Poland” branży piwowarskiej jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą. Jestem przekonany, że będzie stanowił zachętę dla zagranicznej ekspansji innych branż i kategorii produktów spożywczych. Mamy naprawdę doskonałe produkty o światowej jakości, które z dumą powinniśmy promować zagranicą.
Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Rośnie znaczenie eksportu piwa
kraj | wartość [mln zł] | dynamika rdr [proc.] |
Holandia | 75,8 | -24,4 |
Niemcy | 74,6 | -8,7 |
Włochy | 64,8 | 6,8 |
Wielka Brytania | 43,9 | -48,9 |
Węgry | 36,8 | 6,1 |
Stany Zjednoczone | 32,2 | -8,4 |
Irlandia | 29,2 | 4,1 |
Belgia | 28,5 | 109,3 |
Czechy | 26,0 | -17,9 |
Kanada | 19,3 | 2,2 |
Korea Południowa | 17,4 | brak danych za 2016 r. |
Bułgaria | 15,7 | -76,4 |
Słowacja | 14,7 | -29,3 |
Chile | 13,4 | 214,7 |
Szwecja | 10,4 | 221,4 |