W ostatnich latach zapanowała prawdziwa moda na warzywne soki i kiszonki. Blogerzy oraz znani szefowie kuchni coraz częściej stawiają na lokalność, wynosząc na piedestał nasze polskie produkty. Z sezonowych warzyw i owoców można wyczarować najprawdziwsze cuda – mówią. Zwłaszcza z tych najbardziej niepozornych, a jednocześnie najzdrowszych. Wiedzą o tym właściciele firmy BIO FOOD, którzy potencjał drzemiący w warzywach i owocach odkryli dużo wcześniej niż kulinarne gwiazdy. BIO FOOD od ponad 20 lat wytwarza ekologiczne przetwory z buraków, selerów, pomidorów, jabłek i nie tylko.
Firma BIO FOOD od początku swojego istnienia specjalizuje się w przetwórstwie owoców i warzyw ekologicznych. W jej ofercie znaleźć można certyfikowane organiczne soki z warzyw świeżych i kiszonych, soki owocowe, dżemy, powidła, przetwory warzywne (kiszonki, przeciery, zupy), syropy, octy, oleje, pasty i musy – wszystkie wykonane lokalnie, z najwyższą dbałością o jakość. Jakość tę potwierdzają nagrody regularnie przyznawane produktom BIO FOOD. Np. na targach Natura Food w Łodzi soki z kiszonego buraka oraz marchwi, a także Biosmoothie brzoskwiniowe łącznie aż czterokrotnie zdobyły miano najlepszego produktu ekologicznego.
Kiszonki jak „superfoods”
BIO FOOD stawia głównie na warzywa, bo jak dowodzą liczne badania, przetwory warzywne (zwłaszcza te kiszone) z racji na swój skład wspierają profilaktykę wielu chorób układu pokarmowego oraz nowotworów. Soki z kiszonych warzyw to specjalizacja BIO FOOD, wśród nich wyróżnia się sok z kiszonych buraków ekologicznych, którego działanie zostało dokładnie przebadane. Zdaniem naukowców z SGGW, potrafi on niszczyć komórki nowotworowe raka żołądka. Ekologiczny sok z kiszonego buraka, flagowy produkt BIO FOOD, zawiera łatwo przyswajalne witaminy (B1, B2, C, PP, E, K1) oraz związki mineralne (m.in. krzem, wapń, magnez, żelazo mangan, sód). Składniki te wspomagają procesy krwiotwórcze, obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, poprawiają morfologię krwi, działają przeciwzakrzepowo, wzmacniają kości, regulują pracę nerek. Udowodniono też, że picie buraczkowych soków sprzyja szybszej rekonwalescencji po zabiegach operacyjnych i chemioterapii, ale również pomaga w leczeniu anemii czy pospolitej grypy. Oprócz ekologicznego soku z kiszonych buraków BIO FOOD oferuje buraki w innych postaciach, np. ekologicznego barszczu z kiszonych buraków i selerów, który jest gotowy do podgrzania i spożycia oraz buraczków tartych, smakujących jak te z babcinej spiżarni.
Zestaw obowiązkowy przed zimą
Choć soki warzywne stanowią główną gałąź działalności BIO FOOD, asortyment firmy obejmuje ponad 20 innych smaków soków ekologicznych, m.in. tłoczonych z aronii, brzozy, żurawiny, śliwek i porzeczek. Ofertę uzupełniają pyszne syropy, takie jak ekologiczny syrop malinowy, w który warto zaopatrzyć się przed sezonem grypowym, bo maliny doskonale wspomagają walkę z przeziębieniem. Syrop malinowy BIO FOOD ma aż 50 proc. prawdziwego soku z malin. Jest dosładzany cukrem trzcinowym z organicznych upraw. Tym, którzy dużo gotują i eksperymentują z nowymi smakami, BIO FOOD poleca także własnego wyrobu ekologiczny ocet jabłkowy 5%. To produkt znany już od starożytności. Świetny w sałatkowych dressingach, marynatach, pastach wegetariańskich, oprócz walorów smakowych ma także właściwości prozdrowotne. Mało kto wie, że ocet jabłkowy działa antybakteryjnie, wspomaga układ moczowy (zapobiega kamieniom pęcherza i infekcjom), wzmacnia odporność, łagodzi objawy zapalenia stawów i dny moczanowej, pobudza metabolizm i zwalcza alergie. Na zimę, zwłaszcza w zestawie z syropem malinowym i sokiem z buraków – to pozycja obowiązkowa!
Musy dla dzieciaków w szkołach
Już wkrótce do polskich szkół trafią musy owocowe i owocowo-warzywne BIO FOOD. Są produkowane z ekologicznych warzyw i owoców, głównie polskich, jak: marchew, jabłko, malina, truskawka i śliwka, bez dodatku cukru. Dodatkowo firma proponuje musy z owoców egzotycznych, pozyskiwanych z organicznych upraw: ananasa, banana i mango.
Ekologiczne opakowania
Proekologiczną misję firmę BIO FOOD zobaczyć można także w jej podejściu do wyboru opakowań. Są szklane, z etykietami mocowanymi ekologicznym klejem, aby można je było łatwo zerwać i oddać opakowanie do recyklingu. Firma zrezygnowała też z plastikowych zgrzewek na rzecz biodegradowalnych kartonów zbiorczych. Prezes Tadeusz Szynkiewicz podkreśla: „Ekologia to styl życia, w którym równie ważne jak to, co jemy, jest życie w zgodzie z naturą”.
Firma BIO FOOD istnieje na polskim rynku od 1994 roku. Jest obecnie liderem w zakresie produkcji certyfikowanych soków z warzyw i owoców, szczególnie kiszonych. Jest też członkiem Polskiej Izby Żywności Ekologicznej: organizacji zrzeszającej przedstawicieli rynku żywności ekologicznej (rolników przetwórców, handlu detalicznego i hurtowników). Obecnie, jak wszyscy zrzeszeni w PIŻE, firma wspiera kampanię propagującą zrównoważoną produkcję, dystrybucję i konsumpcję żywności ekologicznej JEMY EKO.
Więcej informacji na stronie www.biofood.pl oraz www.jemyeko.com
Kampania „Jemy eko” jest finansowana przecz członków Polskiej Izby Żywności Ekologicznej oraz ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”.