Badania pokazują, że polskich konsumentów cechuje szczególny patriotyzm i przywiązanie do rodzimych produktów. Według badań firmy Mintel[1] 55 proc. Polaków bardziej ufa żywności i napojom wyprodukowanym w Polsce. Niemal połowa konsumentów wykazuje większe zaufanie do produktów małych firm niż dużych koncernów. Nasz konsumencki patriotyzm nie przekłada się jednak na zachowania zakupowe. Tylko 15 proc.[2] produktów rolnictwa ekologicznego Polacy kupują lokalnie – bezpośrednio od dostawców czy w lokalnych sklepach.
Ekologia krótkich dróg
Krótki łańcuch dostaw w praktyce
widzimy się w roli wirtualnego targowiska, w związku z czym nie kupujemy produktów od rolników i nie sprzedajemy ich dalej, jak robią to sklepy. W ramach naszej działalności wytwórcy są w pełni samodzielni, ustalają ceny, dysponują firmowymi podstronami na platformie Lokalny Rolnik i otrzymują informację zwrotną na temat swoich produktów w postaci opinii klientów[4].
Krótkie łańcuchy dostaw są przyszłością
Więcej informacji na stronie www.jemyeko.com
***
Kampania „Jemy eko” jest finansowana przecz członków Polskiej Izby Żywności Ekologicznej oraz ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”.
[2] http://eurac.tv/krotkie-lancuchy-dostaw-zywnosci
[3] ibidem
[4] https://lokalnyrolnik.pl/blog/powstal-lokalny-rolnik/