Przyjazne dla środowiska, dobre dla zdrowia i posiadające budzący zaufanie certyfikat – to powody kupowania żywności ekologicznej wymieniane przez uczestników badania SW Research zrealizowanego w ramach kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia”. Milenialsi i gen Z („zetki”) to dwie generacje konsumentów, które okazują się być najlepszymi testerami rozwoju rynku eko w Polsce. Dlaczego? Dla tych pierwszych najbardziej cenionymi wartościami są odpowiedzialność za otoczenie, idea powrotu do natury i życie w zgodzie ze sobą1. Osoby z pokolenia Z to nowocześni tradycjonaliści – mistrzowie w filtrowaniu i porównywaniu informacji2, którzy domagają się powrotu rolnictwa regeneratywnego i bardziej zrównoważonych systemów spożywczych3.
Do smaków dzieciństwa, tęskno mi…
Planeta przede wszystkim
Chcieliby kupować więcej eko – co ich powstrzymuje?
Polski rynek eko z potencjałem
1 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/human-capital/articles/employee-experience/milenialsi-nie-gryza.html
2 https://greenparrot.pl/blog/generacja-z-kim-sa-czego-chca-dokad-zmierzaja/
3 https://www.foodfakty.pl/pokolenie-z-domaga-sie-rewizji-systemu-produkcji-i-dystrybucji-zywnosci-w-celu-ochrony-planety
4 https://przestawsienaeko.eu/konferencja-prasowa-czy-polacy-sa-gotowi-by-przestawic-sie-na-eko-zywnosc/