W kwietniu 2024 r. agencja M&CC rozpoczęła kampanię „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”, promującą certyfikowaną żywność wytwarzaną w systemie rolnictwa ekologicznego. Jej celem jest budowanie świadomości na temat tego, czym jest unijny system jakości rolnictwa ekologicznego oraz jakie płyną z niego korzyści dla konsumentów, środowiska i klimatu. Zwiększenie rozpoznawalności systemu posłuży podnoszeniu konkurencyjności ekologicznych produktów spożywczych.
Przyzwyczajenia żywieniowe polskich konsumentów zmieniają się, przesuwając się w kierunku produktów organicznych, uznawanych za świeże, naturalne i o wysokich walorach smakowych. W pierwszym roku pandemii sprzedaż żywności ekologicznej osiągnęła w Polsce rekordowe wyniki – konsumenci docenili zdrowe, nieprzetworzone jedzenie. Wkrótce potem trend ten został odwrócony, na co znaczący wpływ miał wybuchu wojny w Ukrainie, po którym nastąpił kryzys energetyczny i znacząco wrosły koszty życia w Polsce, w tym ceny żywności. Ograniczanie wydatków przez gospodarstwa domowe oraz rezygnacja z asortymentu BIO, traktowanego jako premium, przez niektóre sieci handlowe, to typowe reakcje w sytuacjach kryzysu, które mogą negatywnie odbijać się na wartości rynku żywności ekologicznej. Jednocześnie obserwuje się spłaszczenie różnicy w cenie między produktami ekologicznymi a konwencjonalnymi.
– mówi Elżbieta Radzka-Ferenc, prezes zarządu M&CC.
Promocja żywności i zrównoważonej konsumpcji to wizytówka M&CC
***
Agencja M&CC to zespół konsultantów – profesjonalistów w dziedzinie komunikacji, specjalizujących się w komunikacji zintegrowanej w obszarze Public Relations, CSR, digital, SOME, influencer i content marketingu. Partnerami zarządzającymi M&CC są Agnieszka Bajur i Elżbieta Radzka-Ferenc, z branżą komunikacji związane od ponad 20 lat. M&CC jest zdobywcą wielu międzynarodowych i polskich nagród branżowych: Złote Spinacze, Platinum Magellan, Silver Magellan, Creative for Good.