Po trzech miesiącach zakończyła się społeczna akcja #SpoćSię, której celem było poderwanie Polaków z kanap i zachęcenie ich do regularnej aktywności fizycznej. W projekt włączyło się 22 ambasadorów, w tym zawodowych sportowców, jak i influencerów, amatorsko uprawiających sport. Kampania została zrealizowana przez Fundację Zwalcz Nudę, wsparły ją liczne media. Hasztag #SpoćSię dotarł do ponad 3 mln internautów!
Influencerzy ćwiczyli i zachęcali swoich followersów
Video z treningami influencerów pojawiły się na wszystkich platformach społecznościowych: Youtubie, Facebooku, Instagramie i TikToku. W projekcie wzięły udział nie tylko osoby, które są znane z aktywnego sportowego stylu życia, ale również gamerzy czy popularne tiktokerki. W ten sposób organizatorzy chcieli dotrzeć do odbiorców w różnym wieku, w tym nastolatków i takich, którzy do tej pory nie byli aktywni fizycznie. Ważnym aspektem akcji było pokazanie odbiorcom, że do regularnej aktywności fizycznej nie trzeba żadnego specjalistycznego sprzętu, wystarczy nawet umiarkowany ruch przez kilkanaście minut dziennie. Wielu followersów odpowiedziało na zachętę influencerów publikując własne instastories czy video na FB, Youtube lub IG z treningiem.
Mistrz olimpijski w judo - Krzysztof Wiłkomirski, który został jednym z ambasadorów kampanii tak skomentował swój udział w projekcie:
Wspieram kampanię #SpoćSię, bo zdrowie jest podstawą, czymś całkowicie bezcennym i powinniśmy o nie dbać każdego dnia, a u dzieci kształtować nawyk aktywności i pokazywać, że ruch może być przyjemny i ciekawy.
Kampania w mediach
Głównym patronem medialnym kampanii był portal WP.pl, gdzie zrealizowana została kampania display i artykuły natywne, które dotarły do ponad 1,7 mln unikalnych użytkowników. W trakcie realizacji projektu prowadzone były również działania PR, a ich głównym zadaniem było uświadomienie Polakom, jak ważną rolę dla profilaktyki zdrowotnej pełni ruch. Zaowocowały one ponad 700 publikacjami w mediach w całej Polsce na temat kampanii i jej celów.
Kropla w morzu (potu)
Choć pretekstem do startu kampanii było przełamanie bariery przed poceniem się, która stała się kolejną wymówką do ograniczania aktywności fizycznej, obok zapracowania, braku czasu i po prostu braku chęci, Fundacja Zwalcz Nudę chciałaby, aby akcja #SpośSię zainicjowała ogólnokrajowy ruch, który spowoduje, że jak najwięcej Polaków zacznie regularnie uprawiać sport – od przedszkolaka do seniora.
Nasza akcja to kropla w morzu potrzeb, bo, gdzie nie spojrzymy jest naprawdę źle z naszą narodową kondycją fizyczną. U dzieci, nastolatków, dorosłych i seniorów. Wszystkie badania pokazują, że aktywność sportowa Polaków w pandemii spadła i jest na niższym poziomie niż wcześniej. Siedzący tryb życia przyczynia się do wielu problemów zdrowotnych we wszystkich grupach wiekowych, jak choćby nadwaga i problemy z kręgosłupem – mówi Krystyna Radkowska, prezeska Fundacji Zwalcz Nudę.
Chciałabym, aby było jak najwięcej tego typu inicjatyw, co kampania #SpoćSię czy Narodowy Dzień Sportu. Naszym celem jest promowanie mody na sport, a szczególnie zależy nam, aby we wspólną aktywność sportową włączać całe rodziny – dodaje Radkowska.
Pierwsza edycja kampanii „Spoć się!” była realizowana od 13 września do 13 grudnia 2021 roku, ale jej materiały będą dostępne online bezterminowo na stronie www.spocsie.pl Organizatorem kampanii jest Fundacja Zwalcz Nudę. Projekt jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu z programu Sportowe Wakacje +.
Patroni medialni: Wirtualna Polska, Fitrepublic.pl, Życie Seniora i Fit.pl
Więcej informacji: www.spocsie.pl