Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka

W sobotę, 13 października, odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny. Dzięki inicjatywie Organizatora – Grupy Essilor – 1048 par okularów zostanie przekazanych wychowankom domów dziecka, u których stwierdzono konieczność korekcji okularowej. Akcję swoją obecnością wsparli: Danuta Stenka, Lara Gessler, Ewa Kasprzyk, Katarzyna Cichopek, Odeta Moro, Artur Żmijewski, Anna Dereszowska, Beata Sadowska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan oraz wiele innych znanych gwiazd.

Biegacze mieli do pokonania 5 kilometrów. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu Biegiem, aż 1048 par okularów powędruje do potrzebujących dzieci z domów dziecka. Inicjatywa jest kontynuacją programu Zobacz Lepszą Przyszłość, w ramach której pracownicy Grupy Essilor realizowali projekt przesiewowych badań wzroku w domach dziecka w całej Polsce. Inicjatywę doceniła kapituła Akademii Rozwoju Filantropii, decyzją której projekt otrzymał nagrodę główną w prestiżowym konkursie „Dobroczyńca Roku”. 

Uroczyste podsumowanie sukcesu kampanii Czas na Wzrok 40+

1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok był również okazją do podsumowania spektakularnego sukcesu kampanii edukacyjnej Czas Na Wzrok 40+. Głównym celem i założeniem akcji jest budowanie świadomości potrzeby regularnych badań wzroku oraz prawidłowej korekcji okularowej, a także edukacja w zakresie prezbiopii. To dzięki kampanii Polacy zaczęli otwarcie mówić o swoich kłopotach z widzeniem po 40. roku życia. Mimo że prezbiopia jest nieuniknionym procesem fizjologicznym, można w prosty sposób jej zaradzić, dobierając okulary korekcyjne z soczewkami progresywnymi. 

Plejada gwiazd na 1. Rodzinnym Biegu Czas Na Wzrok

DSC07906.jpg
Ideę Biegu wsparło wiele gwiazd: Karina Kunkiewicz, Lara Gessler, Karolina Malinowska, Danuta Stenka, Artur Żmijewski, Beata Chmielowska-Olech, Odeta Moro, Krzysztof Jankes Jankowski, Stanisław Karpiel-Bułecka, Piotr Nowak, Jacek Borcuch, Maciej Iwański, Kasia Cichopek, Anna Dereszowska, Ilona Felicjańska, Paul Montana, Marcin Hakiel, Natalia Jakuła, Agnieszka Jastrzębska, Ewa Kasprzyk, Maciej Florek Gleba, Maciej Myszkowski, Małgorzata Ohme, Ewa Pacuła, Marzena Rogalska, Sergiusz Ryczel, Beata Sadowska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan, Tomasz Smokowski, Jarosław Kulczycki, Alina Jankowska, Beata Tadla, Lidia Popiel, Jacek Kurowski, Marta Kuligowska, Marcin Dulnik, Tomasz Zimoch czy Bożydar Iwanow. Część z nich spróbowała swoich sił i wspólnie z innymi Zawodnikami, pokonała trasę 5 kilometrów wzdłuż Wisły. 

Rodzinnie i na sportowo

Wydarzeniu towarzyszył szereg atrakcji rodzinnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Zainteresowani mogli poddać się przesiewowemu badaniu wzroku. Na najmłodszych czekała specjalna strefa relaksu z animacjami dla dzieci. Wyjątkową atrakcją był również Bieg Dla Dzieci w trzech kategoriach wiekowych (5-7 lat, 8-12 lat oraz 13-15 lat), na trzech dystansach: 100 m, 200 m oraz 400 m.

Pomysłodawcą i organizatorem 1. Rodzinnego Biegu Czas Na Wzrok jest Grupa Essilor – lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok. Partnerzy wydarzenia to firmy optyczne, działające na terenie kraju: Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO oraz Essilor Optical Laboratory Poland.

Sponsorzy: Ford Polska, Hyabak, Oakley, Staropolanka, Sonko, New Look, Benecol, Newby Teas.

Patronat: Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna, Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki, Polski Klub Presbiopia 21, Fundacja Przyjaciółka, Gmina Żoliborz.

Patronat medialny: Magazyn OKO, Magazyn Optyka, Magazyn Lekarza Okulisty, Przegląd Okulistyczny, Radio Eska, Onet Kobieta, MamoToja.pl, Radio Kampus, Świat Zdrowia, Radio Dla Ciebie, Magazyn Hipoalergiczni, Gazeta Nowego Żoliborza, naturalnieozdrowiu.pl, domydziecka.org, Warsawnow.pl, Trening Biegacza, Trener Biegania Mateusz Jasiński, Czas Na Bieganie (Przegląd Sportowy), bieganie.pl, biegowe.pl, Polska Biega oraz Vege Runners.

Współpraca: Orangetheory Fitness, Bradonna, Katarzyna Byliniak – Doradca noszenia w chuście, Falafel Bejrut, Vega Warszawa, Hail Seitan.
Załączniki

Pobierz wszystkie

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka_1 Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok_IP102018.docx

docx | 47,3 KB

Pobierz
DSC07632.jpg

grafika | 1,47 MB

Pobierz
DSC07674.jpg

grafika | 986 KB

Pobierz
DSC09026.jpg

grafika | 694 KB

Pobierz
DSC08250.jpg

grafika | 704 KB

Pobierz
DSC07466.jpg

grafika | 542 KB

Pobierz
DSC08136.jpg

grafika | 813 KB

Pobierz
DSC08114.jpg

grafika | 917 KB

Pobierz
DSC07995.jpg

grafika | 1,14 MB

Pobierz
DSC07974.jpg

grafika | 1,62 MB

Pobierz
DSC07724.jpg

grafika | 968 KB

Pobierz
DSC07945.jpg

grafika | 1,52 MB

Pobierz
DSC07906.jpg

grafika | 1,5 MB

Pobierz
DSC07695.jpg

grafika | 526 KB

Pobierz
DSC08949.jpg

grafika | 1010 KB

Pobierz
DSC08036.jpg

grafika | 1,04 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wybiegaj całą Rodziną okulary dla potrzebujących dzieci

13 października odbędzie się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Zawodom przyświeca szczytny cel: pomoc potrzebującym dzieciom z domów dziecka. Organizator przekaże im tyle par okularów korekcyjnych, ilu biegaczy pobiegnie w Biegu Głównym. Powodów do wspólnego, rodzinnego świętowania, jest znacznie więcej. 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok to również okazja do celebracji ogromnego sukcesu ogólnopolskiej kampanii Czas na Wzrok 40+. Nadrzędnym jej celem jest uświadamianie ludzi po 40 roku życia o potrzebie regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej, a także edukacja w zakresie prezbiopii.
Spiesz się! Ostatnie dni niższej opłaty startowej! 

Już tylko do niedzieli, 30 września, można skorzystać z niższej opłaty startowej za udział w 1. Rodzinnym Biegu Czas Na Wzrok, organizowanym z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wydarzeniu przyświeca szczytny cel: pomoc podopiecznym domów dziecka. Organizator przekaże tyle par okularów korekcyjnych, ilu biegaczy zarejestruje się na Bieg Główny. Powodów do wspólnego, rodzinnego świętowania, jest znacznie więcej. 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok to również okazja do celebracji ogromnego sukcesu ogólnopolskiej kampanii Czas na Wzrok 40+. Nadrzędnym jej celem jest uświadamianie ludzi po 40 roku życia o potrzebie regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej, a także edukacja w zakresie prezbiopii.
Pobiegną po okulary dla podopiecznych domów dziecka

Ruszyły zapisy na pierwszy Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Impreza ma charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny. Wydarzeniu przyświeca jeden cel: pomoc podopiecznym domów dziecka. Organizator Biegu przekaże bowiem tyle par okularów korekcyjnych dzieciom, ilu zawodników weźmie udział w Biegu Głównym. Okazji do wspólnego, rodzinnego świętowania jest więcej. 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok to również podsumowanie ogromnego sukcesu ogólnopolskiej kampanii Czas na Wzrok 40+. Jej głównym celem jest budowanie świadomości potrzeby regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej oraz edukacja w zakresie prezbiopii.
Promieniowanie UV niebezpieczne dla oczu. Jak mądrze chronić wzrok przed słońcem?

Ponad połowa - bo aż 56% Polaków - nie przywiązuje dostatecznej wagi do ochrony oczu przed niebezpiecznym promieniowaniem ultrafioletowym, a jedynie 6% pamięta o odpowiednim ich zabezpieczeniu przed UV niezależnie od pogody.* Na działanie promieniowania ultrafioletowego jesteśmy narażeni codziennie, przez cały rok. Jednak to okres letni i zimowy jest czasem szczególnie wzmożonej ekspozycji na słońce. Chociaż światło jest niezbędne w procesie widzenia, jego nadmiar może w dużej mierze zaszkodzić oczom. Jak zatem prawidłowo zadbać o wzrok latem?                                                                                               
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.