Kampania promocyjna na rzecz żywności ekologicznej
Czym jest żywność ekologiczna? Jak wytwarzane są produkty EKO? Co oznacza symbol Euro-liścia na produktach?
Na te i inne pytania konsumentów odpowie kampania „Przestaw się na EKO”, której celem jest budowanie świadomości i rozpoznawalności dla unijnego systemu jakości rolnictwa ekologicznego, a także promocja żywności certyfikowanej.
Gdzie znajduję się Polska na EKO mapie?
Żywność ekologiczna stanowi w Polsce ok. 0,5% konsumowanej żywności, a wydatki polskich konsumentów na eko produkty są niewielkie w porównaniu z krajami Europy Zachodniej czy Skandynawii. Na żywność certyfikowaną wydajemy zaledwie 8 euro na rok, podczas gdy Skandynawowie ponad 200 euro! A rynek polskiej eko żywności ma ogromny potencjał zarówno do zwiększania produkcji bio produktów, jak i zwiększenia lokalnej konsumpcji eko żywności, dlatego należy wspierać jego rozwój, by zapewnić konsumentom dostępność do dobrych, certyfikowanych produktów.
Do kogo kierujemy nasze działania?
Sytuacja pandemiczna zmieniła zachowania zakupowe - chcemy dokonywać dobrych, świadomych wyborów, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie i odporność. Zwracamy uwagę na pochodzenie produktów, sposób ich wytwarzania i skład. W produktach, które wkładamy do naszych koszyków – w sklepach stacjonarnych i podczas wirtualnych zakupów – poszukujemy autentyczności, wiarygodności i przede wszystkim jakości, którą zapewniają nam produkty ekologiczne.
Dlatego też działania promocyjne kierujemy do osób, które szukają rzetelnych informacji na temat żywności ekologicznej: producentów, przetwórców, biznesów i przede wszystkim konsumentów, stawiających pierwsze EKO kroki. Chcemy edukować społeczeństwo w zakresie bio żywności i przede wszystkim pokazać, że przestawiając się na eko, wybieramy dobro nasze – i naszej planety!
O czym będziemy mówić w kampanii?
Żywność ekologiczna ma wiele istotnych, złożonych aspektów, a każdy z nich chcemy przedstawić społeczeństwu. Kampania pokaże odbiorcom, dlaczego żywność ekologiczna to dobry wybór dla naszego zdrowia oraz środowiska i w jak prosty sposób możemy przestawić się na eko, dokonując codziennych wyborów. Zwrócimy uwagę konsumentów na to, czym powinni się kierować przy wyborze bio żywności i zaprosimy ich za kulisy produkcji żywności certyfikowanej, by pokazać, jak powstają - jakość oraz smak.
Gdzie szukać eko wiedzy?
Startujemy już w maju! Kampanię „Przestaw się na EKO” rozpocznie konferencja prasowa, podczas której zaprezentujemy wyniki badania konsumenckiego, a także razem z ekspertem ds. żywienia oraz przedstawicielem NielsenIQ porozmawiamy o rynku żywności certyfikowanej.
W ciągu roku komunikacja realizowana będzie w wielu kanałach - outdoorze, mediach społecznościowych, podczas targów i konferencji oraz na specjalnie przygotowanej platformie, będącej kompendium eko-wiedzy: www.przestawsienaeko.eu
Mamy nadzieję, że kampania pokaże społeczeństwu, w jak prosty sposób możemy przestawić się na EKO!
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub KOWR. Unia Europejska ani organ przyznający dotację nie ponoszą za nie odpowiedzialności.